Jeden z najbardziej oryginalnych i wszechstronnych muzyków na polskiej scenie muzycznej. Gra na wszystkich instrumentach klawiszowych, komponuje, dyryguje, aranżuje i kuratoruje. Pierwszą pasją Maseckiego jest jazz i muzyka improwizowana. Wśród wielu projektów na pierwszy plan wybija się Jazz Band Młynarski-Masecki, prowadzony wspólnie z Janem Młynarskim. Zespół skupia się na polskim, przedwojennym repertuarze rozrywkowym. Nie jest to jednak grupa rekonstrukcyjna. Nowe aranżacje Maseckiego to muzyka stara i nowa jednocześnie.
Masecki występuje również w duecie z perkusistą Jerzym Rogiewiczem. Ich płyta Ragtime, wydana przez węgierską wytwórnie BMC, zbiera znakomite recenzje.
Jako klasycznie wykształcony pianista Masecki regularnie podejmuje wątek europejskiej spuścizny muzycznej. Niektóre projekty to: „Chopin – Nokturny” (2016), „Beethoven – Ostatnie sonaty” (2015), „Bach – Re:write” (2012).
W ciągu ostatnich lat Masecki dyrygował wieloma orkiestrami i zespołami. Wśród nich Orkiestra Palais Royale, z którą prawykonał oryginalną wersje Koncertu Fortepianowego Gershwina w Studio Koncertowym Polskiego Radia, oraz jego ulubiony nonet Polonezy, prezentujący autorski zestaw polskich tańców narodowych.
Masecki to również kurator stołecznego życia muzycznego. Co roku organizuje cykliczne imprezy w ramach letniego programu Plac Defilad przy Teatrze Studio.
Jako kompozytor jest regularnie zapraszany przez inne zespoły i instytucje. Jego ostatnia premiera to „Płaczemy”, zamówiona przez wrocławski festiwal Jazztopad.
Masecki pisze także muzykę do filmu oraz teatru. Był aranżerem, kompozytorem i konsultantem muzycznym w filmie „Zimna wojna” Pawła Pawlikowskiego. Pisał również do seriali telewizyjnych „Ślepnąc od świateł” Krzysztofa Skoniecznego i „1983” w reżyserii m.in. Agnieszki Holland. Wcześniej stworzył ścieżkę dźwiękową do filmu „Obce niebo” Dariusza Gajewskiego oraz „Fuck For Forrest” Michała Marczaka.